Szakmai alapfeladat – Utazó gyógypedagógusi és konduktori hálózat
Surapka Borbála (intézményegység – vezető)
2024 óta az utazó gyógypedagógiai hálózat és az óvodai intézményegység vezetőjeként dolgozom az intézményben. Autizmussal élő gyermekek egyéni és kiscsoportos fejlesztésének feladatait látom el. 29 éve vagyok a pályán, a Komlói EGYMI-ben töltött éveim után a Pécsi Tankerületi Központban, majd az Evangélikus Pedagógiai-Szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézetben dolgoztam pedagógiai szakértőként. Az évek alatt szerzett tapasztalatok mellett szakmai tudásom sokat gazdagodott azáltal, hogy munkám során több ritka betegséggel, fogyatékossággal élő gyermekkel foglalkozhattam. A két intézményegység vezetőjeként fontosnak tartom a magas színvonalú szakmai feladatellátást, a szakmai közösség fejlesztését, a csapatmunkát. Hiszem, hogy a sokszínűség érték, amely megteremti az egymástól tanulás lehetőségét.
Bacsó Ágnes (főigazgató)
Bacsó Ágnes vagyok, az intézmény főigazgatója. Gyerekkoromban tanító szerettem volna lenni. Már akkor határozottan éreztem, hogy segíteni, támogatni szeretném az embereket, hogy bármilyen hátránnyal is rendelkeznek, elérjék kitűzött céljaikat. Tanítóként, pszichopedagógusként és vezetőként négy évtizede dolgozom. Pályafutásom szociális ágazatban, gyermekvédelemmel indult, majd egy egészségügyi gyermekotthonban dolgoztam, és végül az oktatásban, nevelésben találtam meg helyemet. A különböző ágazatokban szerzett tapasztalataim formálták pedagógiai hitvallásom, miszerint hiszem, hogy a gyermekek nevelése, oktatása, fejlesztése olyan komplex szemléletet kíván, ahol fizikai adottságuk, lelki világuk, képességeik, tudásuk összeér. És mindehhez össze tudnak kapcsolódni, együttműködni az őket körülvevő családi és pedagógus közösségek, szakemberek, gyermektársak. Mindezek koordinálása, megvalósítása, az értékek felszínre hozása jelenti vezetői munkámat, amely során nagy hangsúlyt fektetek a szervezetfejlesztésre, a hatékony együttműködésre, és minden körülmények között a lehető legjobb megoldások megtalálására. Munkám során tapasztaltam, hogy egy szervezet jóléte, az egyének jóllétén alapszik. Ezért fontosnak tartom, hogy coachként segíteni tudjam az emberek személyes fejlődését, mediátorként pedig könnyítsem a kialakult konfliktushelyzetek megoldását.
Bankóné Völgyesi Krisztina (gyógypedagógus)
Bankóné Völgyesi Krisztina vagyok, tanulásban akadályozott szakirányon végzett gyógypedagógus, gyógytestnevelő, Alapozó mozgásterapeuta, szakvizsgázott óvodapedagógus. Munkám során különböző életkorú és szükségletű gyermekek számára nyújtok egyéni és csoportos fejlesztéseket. Különös figyelmet fordítok a mozgásfejlesztésre, az érzékszervi integrációra és a szociális készségek fejlesztésére, amely segíti a gyermekek harmonikus fejlődését. Fontosnak tartom az egyéni szükségletekhez igazodó, kreatív módszerek alkalmazását. Terápiás munkámban mindig a gyerekek erősségeire támaszkodva építem fel az órákat. A fejlesztéseken a szakmaiság mellett a humor és az érzelmileg biztonságos környezet kialakítása is kiemelt szerepet kap, mivel ezek oldják a komplex érzelmeket és eredményesebbé teszik a közös munkát. Módszertani és szakmai ismereteimet folyamatosan bővítem, így naprakész megoldásokat igyekszem kínálni a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek számára.
Bottyánszkiné Barsi Edit (gyógypedagógus)
1989-ben végeztem a Vitéz János Tanítóképző Főiskolán. Majd 1997-ben pszichopedagógia szakos tanár, 2002-ben logopédia szakos tanár végzettséget szereztem. Ezt követően 2011-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen okleveles gyógypedagógusként a gyógypedagógiai terápia szakirányon végeztem. 2017-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen a mentorpedagógus diplomámat vehettem át. 2011-től dolgozom a Tatabányai Éltes Mátyás EGYMI utazó gyógypedagógusi hálózatában. Munkaköröm az integrált oktatásban részt vevő iskolákban egyéni és kiscsoportos habilitációs, rehabilitációs foglalkozások tartása elsősorban a beszédfogyatékos tanulók körében, valamint főiskolai hallgatók mentorálása.
Cserna Dorottya (gyógypedagógus)
A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Tanárképző Főiskolán oligofrén pedagógia-logopédia szakokon szereztem tanári diplomát. Munkám során elsősorban beszédhibás gyerekek beszédének rendezésével foglalkozom. Utazó gyógypedagógusként emellett a tanulási képességek zavarát mutató gyerekek ellátását is biztosítom. Nagy kihívás számomra egyszerre több intézményben lévő gyermek megsegítése, sokat utazom azért, hogy a lehető legtöbb helyen biztosítva legyen az SNI gyerekek ellátása.
Földesiné Dolinka Rita (gyógypedagógus)
Földesiné Dolinka Rita vagyok, 1988-ban végeztem a Kossuth Lajos Gimnázium és Óvónői Szakközépiskola óvodapedagógus szakán. Főiskolai tanulmányaimat 1992-ben a Bessenyei György Tanárképző Főiskola Óvodapedagógus karán fejeztem be. 2004-2007 között másoddiplomás képzés keretében a győri Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola, Tanulásban akadályozottak gyógypedagógiája szakon szereztem gyógypedagógus diplomát. 2018-ig óvodapedagógusként sajátos nevelési igényű gyermekekkel is foglalkoztam Tatabányán, 2018 óta pedig a tatabányai Éltes Mátyás EGYMI-ben utazó gyógypedagógusként dolgozom.
Halápi Ágnes (logopédus)
Halápi Ágnesnek hívnak, tanulmányaimat nyolc éven keresztül, levelező tagozaton a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán végeztem. Az első négy évben a szociális szervező szakon szereztem diplomát, majd egy év kihagyás után újabb négy év tanulás következett az oligofrénpedagógia – logopédia szakon. 18 éves koromban, érettségi után kezdtem dolgozni az azóta már megszűnt tatabányai Gyermek- és Ifjúságvédő Intézetben, mint gyermekfelügyelő. Innen kerültem át Tatára az Új Úti Általános Iskola és Diákotthonba, ahol 28 évet töltöttem, majd a tatai Kőkúti Általános Iskola következett. Onnan jöttem át 2023 nyarán az Éltes Mátyás Iskolába, ahol jelenleg utazó logopédusként dolgozom.
Jakobi Emese (logopédus)
Jakobi Emese vagyok, logopédus. Diplomámat 2021-ben szereztem meg az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon. Fontos számomra az ismeretek folyamatos bővítése, megújítása, ezért elvégeztem az újonnan indult logopédia mesterképzési szakot (2022-2024). Munkám során arra törekszem, hogy elfogadó légkörben, komplex és kreatív feladatokkal támogassam meg a tanulók beszéd- és nyelvi készségeit.
Schmidtka Edit (konduktor)
Schmidtka Edit vagyok, 2005-ben végeztem a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelő Intézetében (MPANNI) mint konduktor-tanító. 2005-2011 Mozgásjavító Általános Iskola „Csillagház” tagozatán dolgoztam, mint osztálytanító, osztályfőnök és mozgásfejlesztő. 2011-2021 Angliában dolgoztam három különböző Konduktív Pedagógiára épülő speciális iskolában, ahol szintén, tanítói, csoportvezetői és mozgásfejlesztési feladatokat láttam el. 2021-ben csatlakoztam a Tatabányai Éltes Mátyás EGYMI csapatához, mint utazó-konduktor. Feladatom a környékbeli általános iskolákba integrált mozgássérült gyerekek mozgásfejlesztése.
Tremmel Zsófia (gyógypedagógus)
Gyógypedagógus – hallássérültek pedagógiája szakos tanár és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár vagyok. 2004-ben kezdtem pályafutásomat Tatabányán az Éltes Mátyás Általános Iskolában technika tanárként és napközis nevelőként, majd intézményegységet váltottam. 2010 óta a Tatabányai Éltes Mátyás EGYMI utazó gyógypedagógusi hálózatának tagjaként a többségi intézményekben integráltan tanuló hallássérült és egyéb pszichés zavarral küzdő SNI tanulók egyéni és kiscsoportos képességfejlesztését látom el.