A gyógypedagógiai óvoda egy csoporttal intézményünk önálló intézményegységeként 2019. október 1-jén kezdte meg működését egy csoporttal.


Az óvoda működését meghatározó pedagógiai program az Óvodai nevelés országos alapprogramját figyelembe véve abból a tényből indul ki, hogy a gyermek egyedi individuum és szociális lény egyszerre. Ezért nevelési gyakorlatunk során kiemelten figyelembe vesszük a gyermekek életkori sajátosságai mellett egyéniségük és sajátos nevelési igényük sokféleségét,
adottságaikat, fejlődésük ütemét.

Nevelési gyakorlatunk fő jellemzője a gyermekközpontúság és a befogadás. Arra törekszünk, hogy gyermekeink életkori sajátosságaiknak megfelelő, otthonos, biztonságos környezetben, személyiségüket és képességeiket a lehetőségekhez képest legnagyobb mértékben kibontakoztassák. Az optimális fejlődés és sikeres fejlesztő munka alapvető feltétele, hogy a
gyermekek jól érezzék magukat, játékként éljék meg az óvodában töltött időt. Tapasztalják meg a környező világot és a közösség jótékony, fejlesztő hatását.

Óvodai nevelésünkben kiemelt fontosságú a mozgás, a kommunikáció és az önkiszolgálási funkciók fejlesztése, az adekvát játékhasználat elsajátítása és a kognitív funkciók fejlesztése. Mindez a család nevelési feladatainak kiegészítéseként, a szülőkkel történő szoros és aktív kapcsolattartásra alapozva és támaszkodva valósul meg.

Felvétel:
A KEVM-i Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottsága által kiállított szakértői véleményben történő kijelölés alapján történik a gyermekek felvétele az óvodai csoportba az üres férőhelyekre az engedélyeztett felvehető maximális létszámhatárig . Maximális létszám: 10 fő.
A gyermek felvételét a szülőnek személyesen kell kérelmeznie.

Zsirai Óvoda látogatás

2025. 06. 16-án tanulmányi kirándulás keretében ellátogattunk a zsirai óvodába, ahol megtekintettük az óvoda kertjét. Az úgynevezett ovikert lényege, hogy a gyermekek maguk ültetik a növényeket: virágokat, fűszernövényeket és gyümölcsfákat. Ezáltal játékos formában ismerkednek meg a kertészkedéssel, a növények fejlődésével illetve a környezetvédelemmel. Lehetőségünk volt egy képekkel dokumentált beszámolót is megtekinteni az ovikert működéséről, amiben minden évszakhoz kapcsolódott valami jeles nap: víz világnapja, szüretelés, madarak és fák világnapja. Nagyon érdekes és inspiráló volt ez a bemutató. A beszámoló során elhangzott, hogy az intézmény környezettudatos óvoda, ahol nagy hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra. Az óvoda kertje és maga az intézmény is rendkívül szép és gondozott volt, látszott, hogy mindkettő jól felszerelt és modern. A program végén kézműves foglalkozásokon is részt vehettünk, ahol követ festettünk,
mákbabát készítettünk levendulával, valamint gyöngyből és falevélből szitakötőt is alkothattunk. Számunkra egy igazán izgalmas és élményekben gazdag nap volt, ahol sok új dolgot tanulhattunk az ott dolgozó óvodapedagógusoktól. Jól látható volt, hogy az óvodai dolgozók szívvel-lélekkel végzik a munkájukat, és teljes odaadással viszik előre ezt a fantasztikus projektet.
Berceliné Török Mira
gyógypedagógiai asszisztens