Mottónk:  „Kis lépésekkel egy nagy cél felé”

Iskolánk már hetedik éve nevel, oktat és fejleszt súlyos és halmozottan sérült tanulókat barátságos, szeretettel teli két csoportjában, a Mazsola és a Csipet csapat csoportban. Szakmai tapasztalatunk alapján fontosnak tartjuk tanulóink csoportban történő fejlesztését, mert ezzel biztosítjuk a társakkal való kapcsolatteremtést, a kommunikációt és a szociális készségek fejlődését.

Lehet, hogy egy kép erről: 3 ember, gyermek, ülő emberek és álló emberek
Lehet, hogy egy kép erről: gyermek, ülés, állás, gitár, belső tér és , szöveg, amely így szól: „SHOT ON MI 10T LITE”

Tanulóink számára létrehozott csoportok az iskola egy nyugodt részén találhatóak. A termek nagysága biztosítja a megfelelő életteret és a fejlesztések megvalósítását. A csoportok mellett lévő konduktív pedagógia-mozgásfejlesztő terem gazdag eszközellátottságával biztosítéka a széleskörű mozgásfejlesztésnek (konduktív eszközök, szenzoros terápia eszközei).

Lehet, hogy egy kép erről: 3 ember, álló emberek és belső tér
Lehet, hogy egy kép erről: gyermek, ülés és belső tér
Lehet, hogy egy kép erről: gyermek és belső tér
Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és álló

Tanulóink az iskolai élet hagyományait, ünnepségeit biztosító rendezvényeken az iskola többi tanulójával közösen vesznek részt, ezzel is biztosítjuk számukra az ingerek gazdag tárházát.

E:\Képekági\Fejlesztő nevelés 2020.ősz\Pálya29.JPG
E:\Képekági\Fejlesztő nevelés 2020.ősz\Pálya23.JPG
E:\Képekági\Fejlesztő 2021\Avatás3.jpg
E:\Képekági\Fejlesztő 2021\Avatás1.jpg

A csoport életében nagy hangsúlyt helyezünk az önkiszolgálási feladatok megtanulására. Elhivatottak vagyunk abban, hogy tanulóink számára az egyéni szükségletüknek megfelelő, sokoldalú és jó hangulatban zajló fejlesztést nyújtsunk, melynek révén megvalósulhat a minél önállóbb és minél teljesebb életük kialakítása. A fejlesztő nevelést, oktatást biztosító pedagógusok több diplomával (konduktorok, gyógypedagógusok, pszichopedagógus, logopédus) rendelkeznek, munkájukat gyógypedagógiai asszisztensek segítik. A szakemberek közül ketten egészségügyi végzettséggel is rendelkeznek. 

Lehet, hogy egy kép erről: gyermek, ülés és belső tér
Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek, álló, szabadtéri és , szöveg, amely így szól: „adidas SHOT ON MI 10T LITE”
Lehet, hogy egy kép erről: gyermek, ülés, állás és belső tér

Gyógypedagógiai munkánk legfontosabb célja a gyermekek, fiatalok életminőségének a javítása, az elérhető legnagyobb önállóság megteremtése.

Fontosnak tartjuk az érzelmi és szociális nevelést a gyermekek, fiatalok mindennapos ellátása során. Kiemelt figyelmet kap a kommunikációfejlesztés a komplex konduktív pedagógiai és gyógypedagógiai fejlesztésben.

Legfontosabb feladatunk, hogy empatikus odafordulással, érzelmileg biztonságot és elfogadást nyújtó légkört teremtsünk, mely által a személyes kötődések kiépítésével kimozdítjuk őket állapotukból. A közvetlen környezet érzékelését, megtapasztalását segítik a sokoldalú, gazdag, motiváló környezeti ingerek.

A személyiségfejlesztés, valamint a szocializáció lehetőségeinek felhasználásával mód van az egyéni szükségletek, kívánságok átélésére – ezzel is szolgálva a megfelelő komfortérzetet és segítve a lehetőségekhez mérten az elérhető legjobb életminőséget.

Napirendünk

8.00-8.40: reggeli kör-önkiszolgálás – gyógypedagógiai asszisztensek vezetésével

8.50-9.30: irányított játék – konduktor/gyógypedagógus vezetésével

9.30-9.40: tízórai (szobatisztaságra nevelés, önkiszolgálási tevékenység)

9.40-10.20: mozgásnevelés – konduktor/gyógypedagógus vezetésével

10.30-11.10: szűkebb-tágabb környezet – konduktor/gyógypedagógus vezetésével

11.20-12.00: önkiszolgálás (szobatisztaságra nevelés, ebédelés) – konduktor/gyógypedagógus vezetésével

12.00- a délutánra nem maradó tanulók hazamennek szüleikkel, a többieknek jelenleg gyógypedagógiai asszisztensek felügyelete mellett. pihennek, játszanak. A következő tanévtől tervezzük a délutáni napközis foglalkozást.

A tanulók számára csoportjukban 15.00 óráig van felügyelet, ezután az ügyeletes teremben várakoznak a munkából érkező szüleikre.

A gyermekek számára iskolánk felügyeletet biztosít reggel 7 órától.

Szülők

Beiratkozás

A fejlesztő nevelés, oktatás rendje

A fejlesztő nevelés, oktatásban részesülő gyermekek tanulmányaikat abban az évben kezdhetik meg, amelyben betöltik az 5. életévüket, tankötelezettségük meghosszabbítható a tanulók 23. életévéit.

A csoportjainkba kerülés feltétele: olyan súlyos és halmozott fogyatékosság fennállása, melyben az értelmi akadályozottság meghatározónak tekinthető. 

Beiratkozás: Pedagógiai Szakszolgálatok Országos vagy Megyei Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői Bizottság javaslata, valamint minden olyan egyéb dokumentum, amely az általános iskolai beiratkozáskor előírás.

A fejlesztő nevelés-oktatásban a tanulók csoportokba sorolásáról – a gyógypedagógusok véleményének kikérésével – az intézmény vezetője dönt. A csoportok létszáma nem haladhatja meg a 6 főt. Tanulókkal csoportonként konduktor és/vagy gyógypedagógus valamint gyógypedagógiai asszisztens van jelen.

Intézményünkben a fejlesztő nevelés-oktatás a tanév rendjét követi, nem tagolódik tanítási évfolyamokra.

A csoportalakítás elsődleges szempontja a csoportközösség, mint húzóerő az egyén számára.

Intézményünkben a fejlesztő nevelés-oktatás három féle formában valósul meg:

  • fejlesztő iskolai nevelés-oktatás,
  • otthoni ellátás,
  • ápoló-gondozó otthonban történő nevelés formájában. (KEM MERI Szent György Otthon – Tarján)

Fejlesztő iskolai nevelés, oktatás: barátságos jól felszerelt csoportszobáikban igyekszünk szeretetteljes légkört kialakítani és mindig a gyermekek érzelmi állapotához igazodni. Heti 20 órában történik fejlesztésük. Személyre szóló, éves fejlesztési terveket készítünk a tanulók fejlesztési lehetőségeit szem előtt tartva. A tervezés legfontosabb része a tanulók alapos ismerete, képességstruktúrájuk feltérképezése.

Otthoni ellátás: amennyiben a tanuló napi szintű iskolában való fejlesztése nem oldható meg, akkor heti 1 nap a tanuló behozatalával csoporton belüli egyéni fejlesztést is biztosítunk.

Az ápoló-gondozó otthonban elhelyezett tanulóink számára átlagosan heti 5 órában biztosítjuk a szakemberek által történő fejlesztést. 

A fejlesztő nevelés, oktatás során egyaránt teret kap a csoportközösségben, kiscsoportban illetve egyénileg megvalósuló fejlesztés, mely a differenciált foglalkozásokban valósul meg.

A csoportban végzett nevelésre, oktatásra, fejlesztésre az éves foglalkozási tervek és az abba beépülő egyéni fejlesztési tervek feldolgozása során nyílik alkalom. A csoportban végzett tevékenységek szükségesek a közösségi élmények átéléséhez, a közösséghez tartozás megéléséhez, a társakkal való együttműködés megtapasztalásához és gyakorlásához, azaz a szociális és érzelmi nevelés alapvető feladatainak megvalósításához. A csoportban és a csoportért végzett tevékenység az egyes tanulók kompetenciaérzését is növeli.

Csoportjaink

 – Fejlesztő iskola 1. Csipet-csapat csoport

– Fejlesztő iskola 2. Mazsola csoport

– Fejlesztő iskola 3. Szent György otthon csoportja