Intézményünk Általános Iskolájában a legfontosabb alapelvünk a gyermekközpontúság, a tanulók individuumként történő kezelése, amely a fejlesztés során a sérülésspecifikus adottságokat figyelembe veszi.
Az értékelés, önértékelés folyamatára jellemző a pozitívumokra való támaszkodás, az elért sikerek, eredmények megerősítése.
A tanulók esélyegyenlősége egyéni bánásmóddal, differenciált foglalkoztatással segíthető elő, amely igazodik adottságaikhoz, körülményeikhez, és arra irányul, hogy a tanulók – az egyéni segítség útján – önállóan tudjanak részt venni minden tevékenységben.
A pozitív iskolai klíma kialakításának elvét szem előtt tartva pedagógiai tevékenységünk alapja, hogy sok pozitív élmény érje a gyermekeket, hogy életterük, az iskola kellemes, barátságos esztétikus legyen. Változatos, élmény dús iskolai életről, a szabadidő hasznos és tartalmas megszervezéséről gondoskodunk.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelési-oktatási folyamatát a tanulók lehetőségeihez, korlátaihoz és speciális igényeihez igazodva szervezzük.
Az iskolai nevelés-oktatás legfőbb célkitűzései
- Az 1–2. évfolyamon a fő cél a személyiség biztonságérzetének megteremtésével, egyéni diagnosztikára épülő funkcionális képességfejlesztéssel elérni az egyénhez viszonyítva azt a legoptimálisabb adaptív állapotot, amely elégséges előfeltétele a tantárgyi rendszerű fejlesztésnek.
- A 3–4. évfolyamon a cél az alapvető képességek és alapkészségek fejlesztése a tanulók egyéni háttértényezőinek figyelembevételével, a pszichés funkciók fejlesztésének stratégiáját tartalmazó egyéni fejlesztési tervek alapján, tantárgyi rendszerben végzett intenzív fejlesztési folyamatban.
- Az 5–6. évfolyamon a cél a tevékenységek számának és minőségének növelésével, az önálló tanulás képességének fejlesztésével az alapvető kultúrtechnikák használatának eszközszintűvé tétele, valamint az intenzív személyiségfejlesztés.
- A 7–8. évfolyam legfontosabb célja a tudáselemek szintetizálása, a képességstruktúra megszilárdítása, a személyiség integritásának növelése.
Beiratkozás
A KEVM-i Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottsága által kiállított szakértői véleményben történő kijelölés alapján történik a gyermekek felvétele az általános iskolába. A gyermek felvételét a szülőnek személyesen kell kérelmeznie.